onsdag 19 september 2012

Ersättning.....

Hej hej!

Nu känns det som amningen är på slutspurten,
Oliver är inte hungrig(vad han visar iaf)
men man blir ju lite orolig när han inte bajsat på en hel vecka, så då ringde jag och kolla med mvc
och så klart sa dom att jag skulle börja mata till med ersättning vilket jag redan hade börjat med.
Förmodligen så tar han upp all näring i mjölken så det finns inte något att bajsa ut
Det känns som jag inte har tillräckligt med näring i mjölken så jag försöker med ersättning oxå,Jag vill ju inte att han ska börja tappa vikten igen, så får jag hoppas att han kommer i gång med bajsandet snart oxå.
Konstigt att det kan vara sån stor skillnad på 2 amningsperioder, med Alicia så  amma jag henne till hon var 9 månader och då drog vi ner på ammandet vid 5 månader och började med mat.
Sköterskan sa att hon var imponerad att det hade funkat att amma fullt så här länge med Oliver
eftersom att vi har ju haft en riktig jobbig start på hans lilla liv och han började med sondmatning.
Ja jag får vara glad att det funkade denna tiden , nu ska man ju ändå börja med smakportioner och gröt mm så var kanske dax ändå.
Smakar gröt för första gången.



Hur  har ni gjort med era barn? hur länge har ni ammat?

Kram

2 kommentarer:

  1. Har helammat förutom på kvällen/natten då han fått ersättning eller att jag pumpat ut så Daniel också kunnat ge. Ammar bara en gång per dygn numera när han vaknar o e hungrig runt 4 på morgonen (han är ju 6 månader nu) men annars äter han välling, gröt och 1 mål riktig mat per dag. Började vänja honom med smakportioner när han var 4 månader och sedan har det bara flutit på. Gluten ska man ju numera introducera tidigast när de är 4 månader och senast när de är 6 månader för att minska risken för glutenintolerans :-)

    SvaraRadera

  2. Jag har ju börjat så smått med gröt och smakisar, tror väl kanske bara att ammningen har varit bekväm för det går snabbt och man slipper en massa extra.
    Blir ju lite jobbigare med matningen av gröt mm eftersom Oliver fortfarande inte är tillräckligt stark i nacken att sitta upp själv i en barnstol så har sitter i en babysitter.

    SvaraRadera