onsdag 20 juli 2011

Tråkigt!!!

hej på er!!!

Ja en lite personlig update då.
Jag kommer att så gott som sluta på pysslahemma:(
Känns jättetråkigt tyvärr blir det så .
Webbutiken kommer finnas kvar.
Jag kommer nog bara att jobba några fåtal timmar
nästa månad sen är det dax att hitta ett annat jobb.
Jag ska på jobbintervju på måndag för en
behovsanställning.
Jag hoppas att det kan bli många timmar att jobba om man får det
för som det är nu så har jag ju inte så många dagar att stämpla upp
och jag vill absolut inte tacka nej till jobb för att man förlorar ersättning.
Tycker verkligen att det "nya" ersättningssystemet för arbetslösa suger.

Jag söker ju heltid och vill ha det först och främst
men kan man få något mindre tills man hittar heltid är det ju kanon.
men då kommer vi till det nya som jag tycker är såååå korkat
Får jag ett deltidsjobb så kan jag bara stämpla upp 75 dagar.
skulle jag sen jobba 1 timme under en vecka efter att mina 75 dagar är slut
så förlorar jag min a-kassa ersättning för hela veckan ,
så nu har man alltså rätt att tacka nej till jobb när dom dagarna är slut.

Vad ska jag då göra som vill jobba men har en en familj att tänka på och som inte har råd att förlora det jag har i ersättning tills jag får jobb????

Jag måste alltså tacka nej

väldigt korkat system om man vill få människor att arbeta!!!
min synvinkel på det hela
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar