söndag 17 juli 2011

Reseplånbok!!!


Hej alla bloggvänner!!
nu är det dax för ännu en uppdatering på
mina bröllopskort men detta är inte så traditionellt
Jag ska ta en bit historik så förstår ni bättre.
Min moster Gun är brudens mor och skulle ge Brudparet (Annica&Johan )
Pengar i bröllopspresent för att dom vill ut och resa men vet inte vart än.
Hon hade planerat noggrant i förväg och hållt på jättelänge
för att fixa så det skulle bli som typ en skattjakt och hade gjort kartor ock kista och pengar låg färdigt men undanstoppat och gömt för att Annica inte skulle hitta det när hon var på besök.
och nu kommer det tyvärr ett stort MEN.....
MEN
ett tag innan bröllopet så var min moster tvungen att
åka till sitt jobb i Stockholm över en natt för att fixa med saker och då
gjorde några mindre trevliga människor inbrott i hennes hus och länsa hos henne
Annica och Johan var först på plats och såg alla saker och där låg tyvärr oxå Guns så fina och uttänkte bröllpspresent utan pengar så klart:(
Då frågade Gun mig på förslag på något nytt och jag tyckte att med lite kort tid på mig att tillverka så var en liten reseplånbok perfekt och det tyckte hon oxå:)
Sagt och gjort fick jag åka till Scrap&hobby
och inhandla mig lite resestämplar och papper och så klart
lite decos oxå

Så här blev den



behövde lite kort för meddeladen
undrar ni hur jag har gjort???
Jag hittade faktiskt en tutorial på
under deras tv avsnitt.
Kuvertkort kallas det där men jag säger plånbok;)

Det var allt jag hade för i dag
Tack för att ni tittade in i dag
Kram


3 kommentarer:

  1. Visst är den rolig! Har också planerat att göra nåt sånt längre fram, kan tyvärr itne avslöja till vad då ögonn finns överallt hihi men superkul=)

    SvaraRadera
  2. Tråkig händelse men vilket fint kort du fick till! Hon blir säkert nöjd!

    SvaraRadera
  3. Ja dorpan dom var väldigt roliga att göra så definitivt inte sista gågngen

    Tack pernilla; det värmer verkligen att få höra det från ett proffs som dig:)

    SvaraRadera