söndag 1 maj 2011

Söndag!!

Hej på er!!
Japp söndag i dag och det är lugnt.
Alicia har inskolats på dagis nu så
i morgon ska vi köra hennes första riktig dag.
Hon har varit såå duktig, och fröknarna på dagis är
imponerade över att hon har anpassat sig så bra ...
hon har inte gråtit något utan bara gnäll lite sista gången när jag skulle gå men
det försvann fort när hon fick vinka i fönstret:)
Jag är stolt över henne, att hon är så duktig, men jag tror samtidigt att det kan vara för att jag inte är någon curling mamma.
Visst jag kan låta många saker passera när hon gör saker (beroende på vad det är så klart)
men jag är ändå väldigt konsekvent
Jag är egentligen rätt sträng av mig som förälder men jag vill inte ha en dotter som tror att det är hon som bestämmer här hemma för att hon får göra precis som hon vill,som är lat och man ska göra allt till.
Jag vill ha en självständig dotter med hyfs som vill utforska och lära sig nya saker,veta vad som är accepterat och inte:) jobbar för att komma dit hon är ju trotts allt inte så gammal, men det ska börjas i tid.
sen vet man ju att alla barn testa var gränserna går men då tror jag att det är desto viktigare att vara konsekvent för att kanske göra utbrotten kortare;) trotsåldern kommer man ju inte ifrån men man kan minska på den kanske:)
Sen mys och gos i mängder också så klar.
Lite tankar från mig i dag
Hoppas ni får en fortsatt trevlig söndag.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar