fredag 1 februari 2013

Var har tiden tagit vägen?

Hej på er!!
I dag är det fredag förmiddag och jag har redan hunnit reflektera lite över mitt liv :)
Det är inte många dagar kvar innan jag går in på 5 år som boende i Göteborg och 
sen jag och Mathias officiellt blev ett par :)
Om jag ska vara helt ärlig så trodde jag aldrig då att jag skulle vara kvar här
 i dag, men är ofantligt glad att jag är det.
Jag har hittat en underbar man som kompletterar mig bra 
och älskar mig för den jag är,och jag älskar honom för den han är
och vi har tillsammans fått 2 fantastiskt fina barn som jag
älskar  av hela mitt hjärta.
Alicia blir 4 år i augusti och det känns som det var i går hon kom.

 Sen vår fantastiska lilla speciella prins som hade så brott om att komma ut till oss
som Har totalt skakat om vår värld och fått  mig till insikt på så många olika plan.
Och visat oss att ibland  blir det inte som man tänkt sig 
men att det blir bra ändå....
Vi har hunnit gå igenom mer på 10 månader än vissa gör på en 
livstid.
Ja han blir ju hela 10 månader på söndag.


Sen har jag varit så kallad "bonusmamma"
 i snart 5 år också och det har lärt mig såå 
mycket om människor i vår närhet.
Jag har också lärt mig att man får absolut inte ifrågasätta,
ställa krav eller kritisera sitt bonusbarn för då
blir man dömd av vissa människor i en liv som då  tror att man då 
automatiskt favoriserar sina egna barn.
Jag ställer krav och kritiserar mina egna barn också
och förväntar mig vissa saker av  ALLA barnen.
Det är ju trotts allt så att jag har "bara" 2 barn som
Jag älskar av hela mitt hjärta
Jag tycker ju väldigt mycket om min bonusdotter
men hon har redan en mamma,
och den "uppgiften" vill jag 
inte ha heller men det betyder ju inte att jag inte vill 
min bonusdotter väl eller att jag inte ställer krav 
mm på henne när hon är hos oss. 

Jag tror mig allt ha blivit lite visare
 efter dessa år och är glad 
var jag är i dag,
det är en bra bit kvar  dit jag VILL vara men
jag är iaf på väg:)

Sist men inte minst måste jag få visa vad jag vänta 
ska komma hem till mig snart

Denna fina kamera 
tänker jag börja ta lite kort med 
Mathias är superduktig på att ta kort och 
det är INTE jag men jag vill kunna ta 
vardagskort och dokumentera 
och då kan det ju vara bra med en egen kamera istället för att använda Mathias
10 000 kroners  kamera.
Hoppas att den hinner komma 
tills Mathias födelsedag så
jag kan "fota" lite på  hans dag .

Jag och Mathias för 5 år sen i skåne


Kram på er alla
denna underbara fredag!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar