torsdag 7 februari 2013

Tisdagens tårta



Hej på er !!
I kväll ska jag visa pyssel av helt annat slag än 
 pappers pyssel:)
Min älskade Sambo fyllde år i tisdags och jag kände att
eftersom vi inte har släkt som kommer hit och firar oss 
så var det bara vi i familjen som skulle fira
och då ville jag göra lite speciellt så Han kunde få känna 
att han fyllde år.
Det fick bli hans favoritmat som överraskning 
och så ville jag göra en tårta .
Jag hade inga grejer hemma för att göra tårta 
så jag beställde sugerpast och mousse pulver
i fredags förmiddag men var inte säker på att det skulle hinna
komma till måndagen.
jag hade planerat att i värsta fall göra en gräddtårta men det kom i tid.
Så på måndagskvällen satte jag mig och försökte pyssla ihop lite rosor som jag skulle dekorera
tårtan med och så här blev dom

 Efter jag hade gjort rosorna klara så satte jag ihopa tårtan 
så den fick stå och gosa till sig lite under natten
Tårtan ihopa satt
 Jag köpte moussepulver eftersom jag inte hade tiden att göra eget fluff
eftersom, det också oftast ska stå till sig under natten i kylen.
Dessa pulver är faktiskt rätt okej om man har lite mindre tid.
Jag ville ha lite mer vuxensmak på tårtan eftersom jag vet att 
Mathias inge gillar när det är supersöt,
så jag köpte tiramizusmak  och till ljus sockerkaksbotten blev det gott 


Spacklad med smörkräm
På tisdags förmiddagen så var det dag att fixa till det sista .
Jag spacklade tårtan med smörkräm innan jag började kavla sugerpasten.
sen skulle locket på och det var dax att dekorera den.
Jag  är väldigt stolt över hur den blev då det bara är min tredje sugerpasttårta jag gjort
Jag har ju kört på gräddtårtor innan men detta är ju bara så kul OCH 
bonus att det är gott oxå hihi.
Här är slutresultatet.






Mathias tyckte tårtan var jättegod och 
vi var alla nöjda.

Kram på er!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar