onsdag 13 april 2011

Snart inskolning...

Ja i dag är det onsdag och snart är det dax att börja skola in Alicia på dagis.
Vi har äntligen fått en plats till henne, dessutom inom rimligt avstånd hemifrån också.
VI fick vänta exakt 8 månader på en plats.... Skandal men tanke på att politikerna i stan
påstår att det inte finns några köer alls i Göteborg till
förskolan och att lagen säger max 4 månader.
Hon behöver ju komma hemifrån och få leka
mer med andra barn och få utvecklas.
Nästa vecka ska vi börja.

Låter kanske hemskt för vissa men jag längtar verkligen.
Inte för att jag inte vill vara hemma med min dotter men jag
har ju trotts allt gått hemma i över 2 år nu eftersom jag gick
på havandeskapspenning innan hon kom.
Jag vill komma ut och vara social och träffa folk, jag vill börja jobba.
Jag har ju inte slutat vara Linda bara för jag är mamma;) mina behov finns ju oxå:)

Jag ska ju börja jobba deltid så fort Alicia är inskolad och jag har nog aldrig varit så taggad för ett jobb någon gång förrut.
Att få jobba med något som man verkligen älskar är ett stort privilegie.

Men först nu till helgen så är det dax att gå med våra goda vänner
Nisse & Catti på baby& barn mässan.
Ja det vill säga om mathias är frisk,
han har haft feber i 2 dagar, men hoppas det ger med sig snart.
Ska bli riktigt trevligt
Kram

2 kommentarer: