fredag 25 januari 2013

Ahhh Fler timmar på dygnet tack!!!

Hej på er!
Ja  denna veckan har det inte riktigt funnits tid till att blogga 
och inte ens till att pyssla.
Vi började teckenkurs förra veckan som fortsatte i tisdags, 
sen har vi denna veckan börjat på 
en förädrarkurs om Ds sen har jag pressat in 
lite läkarbesök på barnmedecinen mm 
medans Alicia varit på Förskolan för att försöka underlätta lite för mig själv
men det är ju inte så många timmar hon är på förskolan 
nu när jag är hemma så man får oftast
planera in alla besök mm minutsiöst för att hinna allt.

 Föräldrarkurs kompendium

Teckenkurs papperna 

Ja bokade jag  in i början av december
ett heminednings och Ljusparty som var i går oxå.
Så har förberett i veckan att baka och fixa fikan till det oxå.
Partyt i går var supertrevligt och ljusens alla olika doftar.
Fanns massor som jag ville ha...Jag älskar ju att 
mysa med tända ljus
men man får behärska sig för 
allt är ju inte billigt precis.

Kram på er!



4 kommentarer:

  1. Hej!
    Hur upptäckte ni att han hade Ds? Eller upptäcktes det redan vid födslen??
    Hur länge går man en teckenkurs?
    Förstår att du har mycket att stå i och att livet kanske är ganska tufft just nu :-/
    Många kramar!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Dom misstänkte det en stund efter att han föddes eftersom han var lite slapp i armarna men avaktade samtidigt eftersom hela min förlossning tog mindre än två timmar så han var lite tagen och dessutom hade en kraftig infektion i kroppen. Vi fick svar på kromosomprovet 2 dagar efter.Vi går en tecken kurs som ska vara stöd tillsammans med talet så vi får dom vanligaste tecken som man behöver så vi går 4 gånger och varje gång är 2½ timme.
    men mycket lärorikt:)Ja att tiden inte räcker till och att man fått för lite sömn är ju ett faktum när man sitter och somna medans man matar prinsen ;) hihi.Oliver är en ängel så han är inte jobbig men allt runtom kring är det jobbigaste nu. Allt som man har rätt till som man ska lära sig alla extra besök på Hab och sjukdomar som inte försvinner riktigt för han är extra känslig.
    Sen alla trångsynta människor som man har nära inpå sig.Man lär sig vilka ens riktiga vänner är.
    Men det blir nog bra med tiden;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tror jag också det blir när ni kommit in i det och lärt er allt om ds osv. Hans syster kommer ju vara ett stort stöd också när de blir äldre tror jag :-)
      tycker det är sydn att vi inte bor närmre varandra. Vi verkar ha ganska mycket gemensamt med bakning, pyssel, små barn, träning osv. Kanske flytta till Eslöv igen haha :-D
      Kram!

      Radera
  3. Ja jag saknar Skåne riktigt mycket i bland men blir nog ingen tillbakaflytt eftersom sambon har en dotter sen tidigare som bor här i göteborg.Men tycker absolut att vi får träffas irl när vi kommer ner om det finns möjlighet :)

    SvaraRadera