tisdag 11 december 2012

Vilket avslut på helgen och början på veckan!

Hej på er!

Ja var ska man börja?
Ja vi kan ju börja med att Vi har varit väldigt förkylda med hosta här ett bra tag nu,
Oliver har ju lite extra svårt när han är så liten + att hans luftvägar är en aning tätare än våra.
Han har hostat ett tag och andningen har blivit jobbigare och jobbigare,och jag började misstänka lunginflammation så i söndagskväll fick det räcka.
Mathias tog honom till barnakuten på östra och det blev några timmars väntan tills dom kom hem igen.
Med en klump i magen och Alicia sovandes i rummet bredvid så försökte jag bara fördriva tiden och hade ständig kontakt med Mathias via Whats app.Sån tur var så fick han hjälp med koksalt lösning och fick inhallera adrenalin för att vidga luftvägarna vilket hjälpte. Och ingen Lunginflammation..så skönt.

Både jag och Mahias är såå lättade och går lugnt till sängs för att bli väckt vid 03
av Alicia som riktigt skriker och vrålar " jag har ont i Magen".
Fick henne att somna i ettaper men vaknade och grät att hon hade ont i magen  hela tiden.
Hon vaknade rätt tidigt och klagade inte så mycket över sin magen men efter ett tag så fortsatte hon.
Så runt 13 på dagen när Mathias var hemma på lunch så  sov Alicia vilket hon aldrig gör på dagarna annars(spelar ingen roll hur trött hon är).så vi blev oroliga, ringer 1177 och blir rekommenderade att åka in.
Jahapp bara för hjärtat att ta och hämta hem bilen och köra till Akuten, 20 meter från parkeringen kräker hon ner hela bilen och sina kläder och jag som inte packade ner ombyte.
Jippi en nerkräkt bil och en halvnaken unge på akuten haha. ja vad säger man?
Det blev väntan där med men magontet försvan efter hon kräkte så det blev att åka hem.

Sen har natten mellan måndag och tisdag varit så där roligt, det var magsjuka Hon har fått , så något sova har det inte blivit knappt.
Jag och prinsen har ännu inga symptom och jag hoppas att vi slipper.
Tycker att han har varit med om tillräckligt med skit nu på sina 8 månader.

Ja en riktigt härlig avslutning på helgen eller vad säger ni??

Nu blir det lite välling för prinsen sen sängen och hoppas på att man får sova några timmar.

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar