måndag 16 april 2012

Lång tid på sjukhus!

Hej på er !!!

Ja skrämmande nog så är det nästan exakt en månad sen jag bloggade
men det har varit väldigt  mycket senaste tiden.
Vår underbara prins har iaf kommit nu.
Han valde att komma till  den 3:e April 01:37 på natten.
Allting gick väldigt fort.
Jag fick min första värk 00:00 och hade 10 minuter mellan värkarna fram tills 00:30
när då reser mig ur sängen för att gå upp så går vattnet.....
Då var det dax att ringa till svågern som skulle komma och vara barnvakt till Alicia.

Vi Skulle köra till östra och värkarna var riktigt långa och intensiva i bilen så jag kände att han var på väg.
Väl framme vid förlossningen stannar vi precis utan för ingången och Mathias ska  släppa av mig och parkera bilen, så känner jag att Mathias måste följa mig upp för jag kan knappt gå så ont jag har.
Mathias låser då bilen och följer med mig upp..... utanför förlossningen så lägger jag mig på alla fyra och säger till Mathias att nu kommer han, barnmorskan trodde nog inte riktigt på mig när jag sa det för dom ville ha upp mig i en rullstol och var väldigt lugn (kan tilllägga att det var jag inte road av i just det ögonblicket, tyckte hon var lite dryg då).
Jag kom iaf upp i rullstolen och kom in på ett rum och väl vid sängen så sliter dom ner mina byxor och upp med mig i sängen när Mathias så komiskt säger" Jag MÅSTE ner och parkera bilen för jag får inte stå vid dörren" Då säger barnmorska kallt att det ska du INTE för huvudet är på väg ut nu... får du böter så fixar det sig.... Så 5 minuter efter inskrivning på förlossningen och 2½ krystvärk senare så var han här:)

Men inte nog med att han ville ut fort så hade han lite svårt att syresätta kroppen så dom sprang i väg med honom och jag hade smått panik.... Efter en halvtimme så kom Mathias  tillbax med honom  och lyckan var fullständig, för en stund:( Han var inte riktigt i den formen en nyfödd skulle vara så vi var tvungna att ta en massa prover.
Så oroligt följer vi med upp på"neo" för prover där det visar sig att han har en infektion i kroppen så
dom måste sätta in antibiotika... sen var andningen ansträng så dom dessutom fick sätta in syrgas för att han skulle andas ordentligt.

Så det har varit en lång tid vi varit på sjukhuset nu  man har gråtit floder och oroat sig för hur han har mått och hur allt skulle sluta, och Mathias har varit med Alicia hemma som också har haft det väldigt jobbigt eftersom allt varit upp och ner och vi varit kvar här:(
MEN i denna skrivande stund så sitter vi nu och väntar på att doktorn ska komma och göra en "slutbesiktning" sen blir vi utskrivna :) efter 13 långa dagar på sjukhuset.
Det ska bli helt underbart att få åka hem och bli en hel Familj igen:)

Mina underbart fina barn


   OLIVER!
ALICIA!
Jag älskar min familj och är så lycklig att jag har dom.
Mina barn och min sambo är mitt allt!!!

Kram på er alla !

2 kommentarer:

  1. Åhhh sitter här och gråter
    Hoppas ni får komma hem Gumman , Håller tummarna för er...

    Stor Kram

    SvaraRadera
  2. Jag bara ryser när jag läser.
    Grattis! <3
    Hoppas ni mår bra nu. Sköt om er.
    Kram Lollo

    SvaraRadera