måndag 11 januari 2010

Distressrutor,

Jag berätta ju att jag hade varit inne och hittat en tutorial
på pysselskolan.blogspot.com om hur man gjorde distressrutor,man går in på teknik så finns den en bit ner på sidan.
så här blev resultatet.
Jag har använt 180g akvarellpapper,
tagit 4 st post it lappar och rivit ojämt på den klistriga delen som jag satt ihop till en ram,
sen har jag gjort som man gör när man distressar kanter , börjar utanför pappret och går inåt i jämna cirklar tills jag tyckte att jag var nöjd. Har använt spiced marmalade och Worn lipstick.
Lät pappret torka ett par timmar innan jag kunde fortsätta att stämpla med annan färg
Jag har använt stämpel från Pennyblack (painter´s vase) på båda korten.
Jag har använt mina tombow pennor som jag målat på stämpelen sen stämplat på pappret.
text stämparna har jag använt fiskars easy stamp press wedding (love)
och magnolia stämpel på bemärkelsedagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar