lördag 20 november 2010

Snö......

Hej på er !!!
Ja denna lördag har än så länge varit väldigt lugn
Det har snöat hela natten så här är väldigt vitt ute:)
Jag måste säga att det är väldigt fint när det är vitt
men då vill jag vara inne (hihi),
jag är verkligen inte gjord för den här kylan.
Har varit lite deppig ett tag nu :(
För ett tag sen så försökte jag att få starta eget bidrag för att
öppna egen butik men det gick inte ,
jag fick godkänt för bidrag men fick inte hjälp av banken med ett lån så jag fick lägga ner den idén :(
sen har jag gått och väntat i 10 veckor på att få min A-kassa för att min förra arbetsgivare skickade ofullständiga arbetsgivarintyg, och till råga på all denna skit så blev mitt kontokort skimmat i början på veckan så mitt konto var tömt på pengar.
Känns nu som det inte finns någon ände på allt elände så här innan jul, när banken dessutom säger att det kan ta 3-4 månader innan jag får tillbaka mina pengar.
så julklappar är inte att tänka på just nu , och ännu mindre en resa till Skåne för att fira jul och resa till Värmland för nyår.Hushåller med lite pengar som jag hade i kontanter(väldigt lite)
Alicia sover middag nu och jag har bestämt mig för att jag ska gå i väg
med henne när hon vaknat och köpa hennes första pulka så hon får åka ,
hon har varit i extas hela förmiddagen när vi tittat ut genom fönstret
och hon har sett all snö :)
Hon ska i alla fall få åka och ha glädje av snö och jul även om jag har det skit just nu:)
Så jag trotsa min frusna kropp och ska packa på mig termobyxor och jacka i eftermiddag för att vi ska ut i blötsnön och åka :)
Ja det var en uppdatering på privatlivet till er som kollar;)

Hoppas ni får en fin lördag
Kram

1 kommentar:

  1. Oj! Känner verkligen med dig...inte kul när sånt här händer och flera saker på en gång. Oftast brukar det i slutändan lösa sig...men svårt att må bra på vägen dit. Hoppas dottern gillar att vara ute i snön...det är trots allt "gratis".

    Sofie

    SvaraRadera